دیوارپوش

بازسازی و نوسازی، دکوراسیون داخلی ساختمان

دیوارپوش

دیوارپوش

روش‌های بسیاری برای زیباتر ساختن دکوراسیون‌های داخلی منزل وجود دارد که  یکی از بهترین نمونه‌های آنها دیوارپوش است. دیوارپوش ها درواقع جزء مصالح ساختمانی هستند که برای تزئین‌کردن دیوار منازل و محیط های اداری استفاده می‌شوند. درواقع دیوارها نقش جداکننده و بخش‌بندی اتاق ها را دارند که علاوه‌برآن می‌توانند یک عنصر دکوراتیو هم محسوب شوند. البته ناگفته نماند استفاده از دیوارپوش ها در ساختمان محبوبیت دارد. این دیوارپوش ها نه‌تنها در خانه‌های جدید بلکه در بازسازی خانه با هزینه کم هم اولویت انتخابی محسوب می‌شود. انواع مختلف دیوارپوش‌ها عبارت‌اند از:

  • دیوارپوش طرح چوب
  • دیوارپوش طرح سنگ
  • دیوارپوش سه‌بعدی
  • ماربل شیت‌ها
  • کاغذ دیواری
  • دیوارپوش‌های پلیمری
  • دیوارپوش‌های آلومینیومی
  • دیوارپوش‌های شیشه‌ای
  • دیوارپوش pvc
  • و ...

که هر یک از این دیوارپوش‌ها ویژگی‌های خاص به خود و موقعیت نصب متفاوتی دارند. در این میان کاغذ دیواری‌های جزء پرفروش‌ترین نوع دیوارپوش‌ها هستند. اگر قصد خرید هر یک از این دیوارپوش‌ها را دارید بهتر است تا از کارشناسان و مشاوران فروش حتماً مشورت دریافت نمایید.

قیمت دیوارپوش‌ها

دیوارپوش‌ها مانند دیگر محصولات قیمت ثابتی ندارند و مداوم در حال تغییر هستند. بعضی از این دیوارپوش‌ها عوامل مختلفی مانند: قابلیت شستشو، کیفیت، متریال، جنس و ... بر قیمت آنها اثر می‌گذارد. البته در این میان دیوارپوش‌های چسب‌دار جزء دیوارپوش‌های ارزان به‌حساب می‌آیند و کیفیت خوبی هم دارند. به‌طوری‌که مدت‌زمان زیادی را برای شما کار می‌کنند.

روش‌های نصب دیوارپوش‌ها با یکدیگر متفاوت است. اگر می‌خواهید که هزینه دیوارپوش‌ها تقریباً مناسب و مقرون‌به‌صرفه باشد باید از تولیدکننده و تأمین‌کننده‌های که بدون واسطه و هزینه اضافه دیوارپوش‌ها را به فروش می‌رسانند تهیه کنید. هرکدام از این دیوارپوش‌ها برای اجرا نیاز به شرایط خاصی دارند که در صورت دارابودن شرایط به‌راحتی تا چند سال برای شما عمر می‌کنند.

نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری چیست؟

هنگام انتخاب نمونه های کاغذ دیواری، نحوه استفاده و کاربری اتاق را در نظر بگیرید. یک سبک مناسب انتخاب کنید؛ مثلاً برای ظاهری رسمی، الگوهای در مقیاس بزرگ با رنگ‌های دراماتیک را انتخاب کنید. یا برای داشتن یک سبک شاد و روشن، نقوش کوچکی را که باز و بافاصله منظم هستند، مانند خال‌های پولکی انتخاب کنید. تأثیر تزئینی حاشیه‌ها را فراموش نکنید.

کدام نوع کاغذ دیواری بهتر است؟

کاغذ دیواری وینیل یکی از پرکاربردترین دیوارپوش‌های موجود در بازار امروزی است، بنابراین یک گزینه عالی برای خانواده‌های درحال‌رشد است. نصب آن آسان است و با یک اسفنج مرطوب تمیز می‌شود. کاغذ دیواری وینیل که از پی‌وی‌سی ساخته شده است بسیار بادوام است و همین موضوع این کاغذ دیواری را تبدیل به انتخابی عالی برای اتاق کودک، حمام و حتی آشپزخانه می‌کند.

کدام دیوار ابتدا کاغذ دیواری شود؟

برای تأثیر حداکثری، دیواری را انتخاب کنید که برای اولین‌بار هنگام ورود به اتاق می‌بینید. طرح کاغذدیواری خیلی ساده و رنگ روشن را برای یک منطقه پررفت‌وآمد انتخاب نکنید؛ زیرا به‌مرورزمان سایش و پارگی بیشتری را تجربه می‌کند.

آیا باید یک دیوار یا کل اتاق را کاغذ دیواری کنم؟

اگر می‌خواهید رنگ یا طرحی چشمگیر در یک ناحیه کوچک داشته باشید، باید تمام دیوارها را بپوشانید. بااین‌حال، نصب کاغذ دیواری روی یک دیوار همیشه فضا را کوچک‌تر نشان نمی‌دهد. اگر رنگ و طرحی را با کنتراست کمتری نسبت به رنگ دیوار رنگ شده انتخاب کنید، انتقال بصری صاف‌تر می‌شود.

آیا کاغذ دیواری اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهد؟

درحالی‌که الگوهای کوچک‌تر اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهند، یک الگوی تکراری بزرگ اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. به دنبال طرحی باشید که فضای منفی زیادی داشته باشد تا ظاهری گسترده داشته باشد.

چه کاغذ دیواری اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؟

راه‌راه‌های نازک ظاهری کشیده را می‌دهند، راه‌راه‌های عمودی اتاق را بلندتر نشان می‌دهند و راه‌راه‌های افقی اتاق را پهن‌تر نشان می‌دهند. استفاده از کاغذ دیواری راه‌راه را نه‌تنها برای ایجاد توهم فضای بیشتر بلکه برای ایجاد یک دیوار با ویژگی ساده در نظر گرفته می‌شود.

کدام رنگ برای کاغذ دیواری بهتر است؟

یکی دیگر از دسته‌بندی‌های خوب برای کاغذ دیواری‌های رنگ‌های روشن خنثی هستند که می‌توانند شامل سفید، بژ، مایل و خاکستری و یا حتی ماهگونی باشد. درحالی‌که رنگ‌های پاستلی به اتاق زیبایی‌شناختی دلچسب و بازیگوشی می‌دهند، رنگ‌های کاغذدیواری خنثی روشن به فضا حس کلاسیک یا سنتی‌تری می‌دهند.

کاغذ دیواری هرچند وقت یکبار باید تعویض شود؟

کاغذ دیواری‌ها می‌توانند تا 15 سال و بیشتر دوام بیاورند که همین موضوع کاغذ دیواری را روشی مقرون‌به‌صرفه و بادوام برای تزئین اتاق تبدیل می‌کند. به‌طورکلی پذیرفته شده است که کاغذ دیواری که به‌درستی آویزان شده باشد 3 برابر رنگ ماندگاری دارد و ادامه مطلب ...

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.